Thursday, November 5, 2009

TauBat Seorang HamBA..

aku hamba yang lemah..yang sering melakukan kesilapan..masa silamku sering menghantui hidup ku..adakah layak aku digelar wanita muslimah wa solehah? aku manusia kerdil dan hina..sering melakukan dosa..insaf dan taubat sering bermain di bibirku..tapi adakah ia betul2 menyerap ke hati ini..ya ALLAH..aku manusia hina...hamba yang tidak mensyukuri nikmat yang telah engkau berikan...aku tidak menggunakan peluang ini sebaik mungkin..andai diberi peluang untuk aku putarkan masa akan aku kembali ke masa lepas dan tidak sekali-kali aku melakukan dosa itu..akan aku perjuangkan diri ini untuk Islam..akan aku pertahankan diri ini dari melakukan dosa..ya ALLAh aku tidak pernah lupa memohon agar engkau selamatkan diriku dari maksiat..sehingga kini diriku masih selamat..aku masih diberi peluang untuk bertaubat dan masih suci dari dinodai..terima kasih Tuhan..terima kasih ALLAH.
inilah secara ringkas kisah seorang manusia..adakah kita benar2 bertaubat seperti seorang hamba di atas??..moga ALLAH menerima taubat kita aminn..

No comments:

Post a Comment