Friday, May 6, 2011

surat CINTA buat CALON SUAMIKU..

Assalammualaikum..

Dear calon suamiku,,
apa kabarnya imanmu hari ini?
sudahkah harimu ini di awali dengan syukur..krn dapat menatap kembali fananya hidup ini..sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini kau genggam??..
Wahai calon suamiku,,
tahukah kamu Allah mencintai aku sangat dahsyat?..
disini aku ditempa menjadi dewasa..agar aku lebih bijak menyingkapi sebuah kehidupan...dan siap mendampingimu kelak..meskipun keluh dan putus asa menyinggahi hati ini, namun kini ku rasakan hati ini lebih baik..
kadang aku tertanya-tanya,kenapa Allah menguji aku tepat dihatiku..bahagian terapuh diriku namun kini sudah ku temui jawapannyaa..
Allah tahu dimna tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingatiNya..
ujian demi ujian insyaAllah membuatku lebih teguhh..sehingga saat kelak kita bertemu kau bangga memilikiku..

Calon SUAMIku..
entah dimana kamu sekarang..tapi aku yakin Allah jua menyintaimu seperti mana mereka menyintaiku..aku yakin dia kini sedang melatihmu menjadi mujahid yang teguh imannyaa..hingga satu masa aku jua bangga memilikimu kelakk
apa yang aku harapkan daarimu ialah kesolehann..semoga sama halnya dgn dirimu..
kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku..hanya kesia-siaan yang kau dapati..
aku masih haus dengan ilmu namun berbekal ilmu yang aku ada saat ini..aku harap dapat menjadi isteri yang mendapat redha Allah dan redha engkau sebagai suamiku..

No comments:

Post a Comment