Wednesday, July 13, 2011

RAMADHAN bakal muncul lagi..

ya Allah..dikeheningan malam ini aku memohon padaMU..jadikan aku wanita syurgaMU..syurga yang tidak mampu aku bayar dengan beribu dinar..
ya Allah..dikesmpatan ini aku menadah tangan memohon kesempatan waktu utk aku merasai RAMADHANMU andai ia RAMADHAN terakhir buatku..
ya ALLAH..disaat aku masih bernafas ini..berikan aku peluang memohon TAUBAT padaMU..kuatkan hatiku melawan nafsu syahwat dunia ini..
ya ALLAH..diwaktu yang singkat ini..aku mohon agar aku tergolong dalam golongan hambaMU yang sentiasa memohon TAUBAT..
ya ALLAH..dikala aku bersendirian..aku mohon agar kuatkanlah zahir dan batinku agar aku mampu berjalan di bumiMU ini agar aku dalam KERAHMATANMU..
ya ALLAH..SEANDAINYA telah ENGKAU takdirkan hidup aku di dunia ini hanya sementara, maka matikanlah aku dalam SUJUD PADAMU..
ya ALLAH..jika takdir buruk telah tertulis buatku..aku mohon agar takdir baik dipunghujung nyawaku..
ya ALLAH..aku hambaMU yang HINA..LEMAH..hanya ENGKAU mampu mengembalikan HATIKU padaMU..
ya ALLAH..aku berjalan dibumiMU ini dengan megah penuh DOSA..maka berikan aku kesempatan WAKTU utk aku abadikan diriku padaMU..
ya ALLAH..ANDAI malam ini yang terakhir aku mohon matikan aku dalam KEIMANAN..agar aku sempat melafaz kalimah agungMU itu..

aku mohon RAMADHAN ini yang TERBAIK utk aku.AMIN YA RABB

No comments:

Post a Comment