Monday, February 27, 2012

InDaHNya biLA Diri MAmpu MEreDhai ^_^

indahnya rasa meredhai itu ya Allah..dalam kalamMU meminta supaya manusia itu bertawakal dan meredhai..di saat hatiku mula boleh meredhai..rasa sangt bhagia..hilang sgala keserabutan...ketenangan dtg menerjah bertubi-tubi..

indahnya rasa meredhai itu ya Allah..redha itu seiring dgn tawakal..bahgianya rasa di hati bila sgalanya bergantung harap hanya padaMU..kebhgiaan ya Engkau beri tak lama sifatnya..dtg pula kesulitan menerjah..

indahnya rasa meredhai itu ya Allah..kesulitan yang Engkau susurkan juga xlama..dtg pula kebahgiaan yang di minta..itulah hakikat khdpn..bhgia dan derita dtg silih berganti..

indahnya rasa meredhai itu ya Allah..dalam meredhai masih ada segunung harapan dan impian..masih juga mengharap pada takdir yang baik satu hari nanti..bahgianya bila bertawakal dan hanya memohon pada Allah Tuhan YAng Maha TAhu ^_^

indahnya rasa meredhai itu ya Allah..tAkdir Allah bleh berubah bila2 masa..kuasa DoA itu pasti akan terbukti satu hari nanti..bila hanya kta mengharap dan bergantung sepenuh harapan padaNYA..

indahnya rasa meredhai itu ya Allah..terasa mudah dan tenang menjalani kehidupan sharian..rasa bhgia di mana-mana..hakikat khdpn insan hanya Allah yang tahu..

ya Allah..dalam redha ini..
ya Allah..dalam tawakal ini..
ya Allah..dalam hati ini..
aku masih mengharap sinar bhgia
ampunkan dosa silam aku..
luruskan jalan hdpku menuju jalan SyurgaMU
lembutkanlah hati-hati insan yang ku sayang..
agar kuasa DoA itu terbukti 1 hari nanti
krn Engkau menjanjikan yang terbaik utk hambaMu

dalam rintik-rintik hujan yang turun..bawalah suara hatiku pada Tuhan semesta alam..moga suara hatiku didengari jelas dan dimakbulkan dan menjadi yang terbaik buatku di dunia dan akhirat sana..

terima kasih ya Allah..dgn sifat redha dan tawakal yang Kau hadirkan dijiwa ini..^_^

No comments:

Post a Comment