Wednesday, April 20, 2011

perjalanan hidup aku sgt sukar utk aku lafazkan..

kenapa dewasa ini perjalanan itu sgt sukar dan sulit??..dimana salah dan silap y aku lakukan menyebabkan aku tersungkur menyembah bumi di saat usia semakin senjaa..aku perlu teman utk meluah rasa..aku perlu kawan utk menghiburkan hati..aku tidak lagi perlu kawan yang memberi keinddahan dunia..sudah 2thn aku hanyut dalam keseronokkan duniawi yang pasti akan ada penamatnya..
semakin aku menjauh semakin ia dekatt..ke mana lagi aku berhijrah membawa sekeping hati yang semakin jauh dari Tuhann..saat ini sgt banyak perkara y berlakuu..perkara yang aku tak mampu lagi menyekatnya..
kini hati ini berbicara aku hanya mengikut laluan yang telah disediakan Tuhann..aku seolah2 tidak lagi mampun bangun berdiri sendiri..aku jatuh tersungkur di saat sepatutunya aku bangga menjadi muslim sejati..Tuhan knp aku perlu terjebak ke dalam lubang yang sama untuk kali yang kedua..sedangkan aku bertekad takkan aku ulangi lagii..ya aku perlu berhijrah sekali lagi..pada siapan harus aku zahirkan peraaasaan yang penuh kusut dan dendam ini..sakitnya Allah Maha Mengetahuii..yang pasti tika ini aku sangat cemburu dan membenci pada diri sendirrii..
p/s: cerita dari seorang akhawat yang dulunya seorang yang sangat hebat..tapi kini die tersungkur..menangis keinsafan saat ana mendengar segala luahan hatinya yang terlalu lama die pendamm..apa yang pasti ceritanya sgt memberi keinsafan pada diri ana..ya Allah beri kekuatan jua pada dia dan aku dalam menempuh hidup yang berlaku ini.

No comments:

Post a Comment