Friday, March 2, 2012

andai MASA boleh diundur..andai TAKDIR boLeh di ubaH..

jika masa lampau itu mampu utk aku undur..pasti akan aku undur..agar bisa aku pilih yang terbaik..

jika masa lampau itu mampu utk aku undur..pasti akan aku undur..agar bisa aku pergi jauh dari mereka..

jika masa lampau itu mampu utk aku undur..pasti akan aku undur..agar bisa aku membuat pilihan..

jika takdir itu mampu aku ubah..pasti telah lama aku ubah mengikut kemahuan ku..

jika takdir itu mampu aku ubah..pasti telah lama aku ubah mengikut kehendak ku..

andai aku tahu begini penghujungnya pasti aku tdk berusaha utk memberi yang terbaik..

tapi sehingga kini aku tak thu bagaimana pengakhiran ini..aku hanya thu pengakhiran ini hanya dgn perancangan manusia..perancangan manusia yang masih boleh diubah oleh MU ya Allah Yang MAha BErkuasa.

andai baik utk aku..ubahLah takdir itu supaya dpt aku merasa bhagia hidup di dunia dan akhirt sana..

andai buruk utk aku..beriLah aku kekuatan utk menghadapi masa seLepas itu agar aku diLihat tabah menghadapi ujian walau hakikatnya Engkau MAha Mengetahui stiap yang aku rasakan..

hanya padaMU Allah aku berserah sgala harapan..lembuTkan hati-hati insan yang aku sayang..mg TAKDIR MU mampu berubah 1 saat nanti..
hanya sekudus DOA ku titipkan utk Allah sbagai penguat hatiku yang kadang resah gelisah menanti saat aku harus berhadapan dgn kenyataan khdpnMU..

aku yakin ini rencanaMU ya Allah..rencana supaya aku tabah dgn ujian khdpn ini..
bantulah aku..rehatkan hati ku dgn kedamaian dari MU

aminn ya Rabb

^_^

No comments:

Post a Comment