Wednesday, March 7, 2012

SiNgGaHnya hanya seBenTar Cuma.. tp utk mengHiLangkannya mengambil MASA yang sgt panjang..T_T

sebentarr...


***to be continue ^_^

perjalanan yang damai..tenang..bahagia..amann..
itulah khdpn..stiap insan mengharapkan khdpn sbegitu..tenang dan damai...bersinar dgn chaya matahariMU..dlm perjalanan menempuh ketenangan itu tb2 hadir tangisan..kekeliruan..keserabutan...kebencian..krn dlm chaya matahariMU bersinar dia juga makhluk..dia perlu berehat..dan Engkau rehatkan chayanya u smentara waktu...dia pergi menyorokk..sembunyii u sketika..dan saat itu..hadir..hujan..guruh..dan kilat berdentum..dentamm..itulah khdpn..

khdpn sehariann..andai cerah spnjng masa kta pasti lupa dgn rahmat dan ujian Tuhan..dtgnya guruh dan kilat u mengegarkan jiwa dan hati kta..bhawa ada kuasa yang lebih besar drpd kta..kuasa yang berupaya u mentadbir bumi ini...itulah Allahh..

jd..itulah khdpn..

kita mengharap panas sampai ke petang..tp hujan di tengahhari..saat hujan itu hadir membuatkan kta goyah..kta lemah..kta tandus dgn ksh sygg..
mengapa begitu..??
sedangkan hujan itu rahmat dari Allahh..

dan itulah yang aku rasakan saat ini..saat aku mengharapkan chaya matahariMU bersinar megah hingga ke petang..tp harapan hanya tinggal harapan..yang pasti Engkau akan hadirkan hujan utk mengerakkan jiwa dan hatiku tentang rahmatMU...dan teguran langsung dariMU..agar aku sedar bhw hakikat khdpn ini hanya sementara..malah pergantungan dgn Tuhan itu adlh selamanyaaa..


****to be continue..^_^

sampai jua masa u mencoret sesuatu...bukan u meraih simpati tp sbgai penguat dijiwa kala bersendirian dr kalangan manusia..

saat air mata mengalir penuh kehibaan...dada terasa sgt sempit dan lelah..mata berat dan membengkak dan smakin sakit pabila usha u mengeluarkan airnya..

tapi hakikatnya air mata itu terapi u mata sbnrnya..krn air mata jg adlh penguat u kta..bukan hanya meraih simpati smata2..org tak lalui dia takkan rasa kesan slps air mata itu keluar...tenang dan damai..ya itu yang aku rasakan..^_^

saat dadaku sempit memikirkan perkara y belum terjadi..sesak ku raskan dada ini...apa y kurasakan aku ingin pergi jauhhh..jauh dari mana2 manusia..biar hidupku sendirian..tp adkh aku mampu..??..sdgkan dlm konteks dakwah dan tarbiyyah bila kta bersendirian kta pasti gugur dan futur...itulah y menakutkan hamba spt aku..futur dr medan dakwah..nauzubillah..aku perlu kuat u terus..krn matahari akan muncul bila3 masa shja..munculnya matahari akan membawa sinar baru u aku..ya matahari dan pelangi y hadir slps hujan...hmmmm lama rasenya tak tgk pelangi ^_^

ya Allah..
saat hati ini kembali bergantung harap padaMU..aku seakan-akan merasakan kedamaian yang aku cari selama ini..
saat hati ini kembali sujud padaMU..aku seakan-akan merasakan hidup ini indah tanpa ada ujian..
saat hati ini kembali mencintaiMU..aku seakan-akan merasakan bahawa akulah makhluk Allah yang diberi sepnuhnya hidayahMU..

aku tenang..aku damai..slps sgalanya aku luah hanya padaMU..
betullah dgn janjiMU..saat mengingatiMU pasti akan tenang..saat bergnatung harap padaMU pasti akan damai..saat berbisik hanya padaMU pasti akan kuat..

kerana..
Engkau beri apa yang aku minta..
Engkau beri aku rezeki saat aku mohon rezeki..
Engkau beri aku ruang dan peluang u kembali memohon keampunan
dan Engaku telah beri sgalanya di saat aku minta dan aku telah dpt sagalanya drpd apa y aku minta..sbb Allah lebih thu apa yang terbaik u aku sbgai hambaNYA..

tapi disaat aku mohon agar sgalanya berubah..
saat itu blum berlaku..dan aku juga tdk thu adakah saat itu akan blaku..
sgalanya dlm pengetahuanMU Allah..

krn Engkau lah Yang MAha HEbat dan BErkuasa atas sgala sesuatu ke atas hambaMU..
stu y ku mohon..
agar kedamaian yang aku rasakaan saat ini..dpt aku simpan shinggalah berlakunya takdir yang Engkau rencana kan...krn aku takut..aku takut gugur skali lagi u berhadpan dgn ujian dariMU..tapi Engkau mengetahui bhwa aku hamba yang kuat sbb itu ujian ini hadir u aku..

dariMU ia datang..dan kpdMU jua ia akan kembali..

redhalah hambaMU yang kerdil lagi hina ini ya Allahh..

dan hikmah dr stiap kjadian y Engkau aturkan aku nmpk dgn sgt jelass..
Engkau membuat aku pulang pd jalan sbenar..dan kini sgala pengharapan aku..sgala pergantungan aku hanya pdaMU ya Allah..
manusia xkan dpt bg ape y aku mahukan..trma ksh Allah krn beri ujian ini utk aku kembali mencintai dan merasa dekat dgnMU Allah ^_^
mg damai di hati ini kekal slamanya..


aminn ^_^

No comments:

Post a Comment