Friday, June 14, 2013

B.I.C.A.R.A H.A.T.I. Sampai pada Rabbnya!

AssalamAlaik..
moga diri sentiasa dalam ruh dibawah naungan tali Rabbnya.aamiin.

dalam kesibukan seharian mencari nikmat dunia..adakala lupa pada khidupan akhirat.bukan aku tdk mengerti bahwa dunia dan akhirat WAJIB seimbang dan seiring.tapi bla ia dinamakan manusia LUPA sentiasa menjadi mainan di bibir.
kala hati menjadi kosong baru ku tersedar..nikmat Allah itu yang telah aku dustakan.sebagai hamba yang sering durhaka kepada Tuannya..adakala Allah memberi tampparan hebat..seolah2 tamparan itu boleh menterbalikkan dunia ini.saat itu aku tersedar dari lamunan.hidup dalam ujian adalah khidupan aku sejak dahulu bla di lahirkan sebagai hamba di dunia ini.saat hidup di timpa ujian banyak air mata yang mengalir..menangisi nasib diri.sedangkan setiap ujian itu jangan di tangisi!!..tapi ambillah ibrah dari tetamu Allah yang dihidangkan itu.sungguh!..aku terkandass dalam mewahnya dunia.
bukan kekayaan yang aku minta dan bukan juga kepapaan yang aku dambakan.tapi cukup kesederhanaan ini dilalui bersama.
aku wanita biasa..kala ujian datang air mata menjadi taruhan..doa demi doa ku mohon agar Dia peneman ke SyurgaMu.bukan aku mengatur khidupan tapi aku cuba membantu seadayanya.mungkin bla saat hatiku terhimpit keadaan menjadi lebih sempit.tapi aku sedar..bukan itu sepatotnya yang berlaku. takdir ini dari Allah..kehadiranmu jua dari Allah.bukan aku mohon yang Maha Hebat..tapi aku mohon Imam yang kaya dgn ilmuMu ya Allah.
kerana..bila saat aku lemah dia ada untung aku bergantung..dia sebagai perantaraan dari Rabb.
            bila saat aku jatuh dia ada tmpt aku berpaut..dia sebagai perantaraan dari Rabb.
            bila saat aku menangisi pemergian yang tersayang..dia ada tmpt aku bersandar harapan..dia sebagai  perantaraan dari Rabb.
Allah..bukan intan permata yang aku dambakan di dunia ini.taapi aku mohon kesenangan hidup agar boleh aku kumpulkan permata akhirat.
Allah..saat aku menyanyangi dia..hadirkanlah dia tepat pada masanya.
cukuplah dia sebagai Imamku jambatan aku ke JannahMU..aamiin ya Rabb.terima kasih Tuhan^^

No comments:

Post a Comment